Translate

torsdag 10 november 2011

TRAFIK

Cykeln kom så snabbt ner för backen, bilen som körde ut från stopp tittade bara åt vänster eftersom det var enkelriktat, cykeln kom från höger, Pang sa det, jag såg det, en cyklist som flög och skrapades mot asfalten. Jag stod vid kaffemaskinen, höll på med stängningstädningen, jag sprang ut till cyklisten för att se så att han var okej. En äldre man, kanske runt 65 låg på gatan, blödde från ena örat och rörde sig inte. Folk började samlas på gatan, "är du okej, kan du röra dig, ska jag ringa ambulans?" Tack och lov den lilla gubben var okej. Det visade sig vara en otrevlig liten man som inte bryr sig ett dugg om trafikregler utan vill bara få bilisten att köpa honom en ny cykel. Att bilen fått märke och att han ska vara glad för att över huvud taget levde, det tänkte den lilla mannen inte på, jag säger bara tacka staten för cykelhjälmslagen!  

Kaffemaskinen, det är där jag brukar hålla hus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar