Translate

onsdag 13 juni 2012

FRÅN SJUKSTUGAN

Lycka är att vara feberfri!
Första dagen sedan drottninginfluensan och det känns fantastiskt. Att ha ont i halsen, ont i hela kroppen faktiskt, och ha en näsa som snorar ner allt känns som verkliga bagateller!
Just nu sitter jag och äter soppa, jag har inte käkat på ett par dagar så det smakar urgott. Egentligen vet jag inte vart den kommer ifrån eller vem som gav den till mig. Det satt helt enkelt några burkar soppa på trappan utanför min dörr. Inte en endaste lapp till syntes och jag undrar vem det skulle kunna vara ifrån? Tack vackra främling, you made my day!
En annan sak som gjorde mig glad var bilder på min brorsdotter som damp ner på mejlen idag. Trots hennes futtiga sju månader verkar hon urhärlig och jag ser verkligen fram emot att träffa henne.
Ute är det en sån idyllisk höstdag utan ett endaste moln. Ni kan gissa vem som kommer att sitta på trappan idag med citron- och honungste invirad i filtar och med en bok ...oh yes, stackars sjuka jag!! Jippi!



1 kommentar:

  1. Vilken rolig blogg du har :) Hittade hit via Clara's :)
    Grattis till att du blivit frisk.
    Och fått soppa.

    Kram Mrs G (Hemmafru Båstad)

    SvaraRadera