Translate

torsdag 21 mars 2013

Simple lifes goes complicated

Eftersom jag for ett tag sedan slutat att resa med amerikanen kan jag inte heller numera anvanda hans smarta ipad.
Istallet har jag suttit och skrivit vid byns enda internet cafe. Eftersom vi bara har elektrositet har om kvallen ar det ganske sa dyrt. Jag behover alltsa nagot eget. Sa jag kan sitta och skriva vid sjon och inte vid en hogljud generator och med byn alla ungar kickande over axeln pa vad jag gor.

Egentligen diggar jag min livstil jag har nu. Soluppgangen varje morgon, bada i sjon, lara ut engelska och klappa kattungar, men jag vill kunna skriva, jag alskar ju att skriva!
Lite teknologi till mig simpla liv hade varit trevligt tror jag!

Vad ska man kopa undrar jag?
Jag vill ha nagot litet, typ 13inch skarm, nagot latt, typ 1+ kg, och nagot billigt. Den maste kunna tala att man reser. Tangentbordet ar viktigt, jag ska mest anvanda den till att skriva pa. Det hade ocksa varit bra om jag kunde redigera fotografier och se pa en och annan film.

Vad jag inte vill ha ar touch screem. Jag behover inte sarsillt mycket minne heller.

Finns det nagon i varlden som kanske har nagot tips? Svenska bokstaver pa tangentbordet hade ju dessutom varit mysigt, kanske man fixa det pa nagot viss?
Ingen dator ingen blogg, sa hjalp mig nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar