Translate

lördag 9 februari 2013

Hastig uppdatering

Från Taman Negara tog vi tåget norrut och på det satt vi inte mindre än åtta timmar. Utanför fönstret passerades det djungel och palmplantage och jag roade mig mest med att titta på träd och att läsa. 

På väg ner längs östkusten blev det två nätter i Kota Bharu, en i Kuala Terengganu och därefter tre i Cherating där vi just nu befinner oss. Bilderna från stranden nedan är från Cherating, det kändes lyxigt (trots alla mygg) att få ha stranden för mig själv vid mina morgondopp.

Imorgon ska vi tillbaka till Kuala Lumpur för att fira den kinesiska nyåret med vänner och jag hoppas bussarna är i god form för från Kuala Terengganu till Cherating hade vi otur med just det. Den första tog oss bara halvvägs innan den kreverade och ersättningsbussen han vi inte mer än några kilometer innan även den slutade att fungerade när vi väntade på grönt ljus vid ett stoppljus. Alla män fick order om att putta men bussen rörde sig inte en centimeter. Alla kvinnor som stod bredvid och tittade på skrattade gott! En lastbil stannade dock tillslut och drog igång bussen och till allas lycka kom vi iväg och slutade med att blockera fyrkorsningen!

       
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar