Translate

fredag 18 januari 2013

Inspirerande läsning

De senaste två dagarna har jag bara legat inne i sängen på vandrarhemmet framför vår iPad. Först hade jag dåligt samvete för att sitta inne när det var så fint väder ute men jag kom sedan på mig själv att det är ju ganska löjligt egentligen. Jag kände ju för att sitta inne och uggla så visst var det då inne jag borde vara kan jag själv tycka. Det var ett tag sedan jag haft så mycket dator tid på en och samma gång och han på dessa två dagar redigera bilder och hitta mycket intressant och inspirerande läsning på flera olika håll.

När jag säger hela dagen menar jag det, klockan är snart två på natten men jag tänkte ändå att jag skulle klämma in ett litet blogginlägg för att tipsa om några utav alla de inspirerande sidor jag hittat.

Detta är en helt underbar blogg jag verkligen kan superrekommenda. Bloggen drivs utav viljestark och färgglad kvinna med hjärtat på rätt ställe. Hon bloggar om vardagen som innehåller allt från barnuppfostran till rawfood. Tillsammans med man och barn har hon precis flyttat från Norden till Boliva för att leva på mindre för att få ut mer av livet.

a beautiful mess
Detta är blogg som handlar om inredningstips, DIY, matlagning och mode. Allting på bloggen ser alltid otroligt vackert ut, de två tjejerna som driver bloggen har verkligen öga för de estetiska.

Apan satt i granen
Bloggerskan är trebarnsmamman Anna som skriver ärligt och brutalt men ändå så roligt och träffsäkert att det får en till att skratta och hålla med.

Gudrun Sjöden
Ekologisk klädbutik. En gammal favorit, det finns ingen annan sida som ger mig så mycket inspiration rent stilmässigt. I ärlighetens namn har jag aldrig köpt ett endaste klädesplagg där men bilderna är så vackra och inspirerande i sig.

Natural beauty
En bra sida för alla som är intresserade av noopoo. Själv har jag inte använt shampoo i snart två år.

Gröna Jobb
Jag vet inte vad det är med denna sida med den får mig att må så bra. Klicka runt och se dig omkring, läs de små peppande texterna, attityden du kan göra vad du vill här i livet är underbar tycker jag!



Om du som läser det här och själv har sidor som du tycker ger mycket inspiration och vill dela med dig, skicka länken/länkarna i kommentarsfältet, jag skulle älska att höra!



Jag lämnade iPaden för en kort stund för att gå ut till matstånden ute på gatan, än så länge slår inte tekniskaunder en god nudelsoppa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar