Translate

torsdag 12 januari 2012

MENSKOPPEN, SVARET ÄR ALLTID JA

Då var den införskaffad, aldrig mer klorblekt bomull i trosan, istället ett litet stycke finskt gummi i fittan för 60dollar.

På bussen väg hem satt jag och beundrade min nya vän, menskoppen. Jag läste på i broschyren om hur saker och ting ska fungera, om hens och min personkemi säger klick, ja då kan vi hålla ihop i 12år framöver.

Är du miljövänlig, hygienisk, ekonomisk, lättanvänd, hälsosam och praktiskt? ..svaren är alltid JA (eller så säger i alla fall papperna jag satt och läste på och mina vänner som är glada menskoppinnehavare)
Och när man frågar ska hela den, in där, så där långt ..ja då är svaren också alltid JA.

Nu kan jag tänka mig att det är dags att införskaffa sig en rejäl dunk med glidmedel och börja öva. Den som överlever får se, jag gör en utvärdering senare.


1 kommentar:

  1. Har använt menskopp i snart ett år, och det är utan tvivel den bästa investering jag gjort! Så enkelt, smidigt, problemfritt och miljövänligt!!
    Så välkommen in i m-kopps gänget Erika!!

    SvaraRadera