Translate

söndag 25 december 2011

ERIKA FORKLARAR SIG

Datortid. Forst ingenting pa tva veckor och sen blev det blogginlagg, nytt bloggnamn och ny bloggdesign pa mindre an en timme, 'vad fan hander?!' tanker sakert mina fina lasare, som ar vana vid ett lugnt och ett harmonisk tempo har pa bloggen.
Saken ar den att jag har fatt tag i en dator som jag kan anvanda precis hur lange jag vill. Jag sitter hemma hos en vans van som vi for tillfalligt bor hos och behover inte oroa mig for att pengarna tickar ivag som de sa fort gor nar man sitter pa nagot av stans internetcafeer.

Jag forstar om ni alla dar ute i varlden har suttit forvantansfulla framfor era sma platta datorskarmar i hopp om att jag snart lagger upp bilder fran mitt resande.
Saken ar bara den att jag inte tog med min kamerasladd ut pa luffandet eftersom jag tankte att nar jag kommer tillbaka till Sydney sa skulle jag sa pretentiost sitta och forst redigera bilderna och skriva fina och pedagogiska texter till.
Amanda, en av mina resekompisar, ar daremot lite mer normal, hon fotograferar och bloggar langs vagen. Sa ar man sa nyfiken pa vad jag haller pa med gar det jattebra att ga in och klicka pa hennes blogg eftersom jag ar med dar pa varannat kort. KLICKA HAR FOR ATT HITTA DIT

Min resa som det har sett ut an sa lange har varit en vecka i Alice Springs, nagra dagar i Adelaide och sedan traffade jag upp Amanda strax innan vi begav oss mot Great Ocean road mot Melbourne dar vi just nu befinner oss. For tillfalligt har vi storm, det haglade som bara den och det kandes lite som en svensk jul med en massa vit fallande fran skyn. Om en liten vecka ska vi bege oss mot Tasmanien, dar ska vi ga pa festival och svina rejalt innan jag atervander till Sydney dar jag kommer aterforenas med bloggrutinerna, hurra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar