Translate

onsdag 30 november 2011

KOLLEKTIV

Att bo i kollektiv är ofta himlans mysigt men ibland bara för jävligt.
Ingen har orkat städa, all disk ligger på hög som något kreativt konstverk och just när man vill titta på film har någon bestämt sig för att spela tv-spel hela kvällen. Att ha sex i ett kollektivhus kan också vara drygt, det är inte bara så att man kan be folket att laga mat lite senare för att vi just nu vill ha roligt på köksbänken. Jävla dryga människor gå ut och ta en drink med era vänner så jag bara kan få ha huset för mig själv vill man ibland skrika.

 Först bilden är köket i ett kollektiv från London och det andra är från ett i Malmö


Jag undrar om det rent av är skadligt att bo i just kollektiv? Kan det vara så att de oskrivna duschrutinerna på morgonen eller den alltid överfyllda kylen är farligt på lång sikt? Nej kanske inte, jag erkänner, men det väcker i alla fall irritation. Och varför det då, ..jo, jag har precis spenderat en timme till att diska allt som fanns i husets porslinsväg.

Men sen när jag tänker på det lite till kommer jag nog ändra fram till att det är så jävla mysigt och roligt och att jag inte riktigt vill bo själv ändå. Jag kände bara för att klaga lite lagom mycket bara. Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar