Translate

tisdag 25 oktober 2011

NYHETSBOMB

Just nu sitter det 10 000tuppar i bur här i Sverige i väntan på att få sina tuppkammar kapade. Kammen ska bli exklusiv läppfyllning och antirynkkräm och tuppen mals ner till biogas eller minkmat. Är det rätt att en tupp ska få födas upp under dåliga omständigheter för att därefter slaktas för endast deras kamm bara för att fylla våra sjuka skönhetsideal? ..och att detta ens kan ske är bisarrt eftersom det är förbjudet att testa smink på djur i EU!

Att hela vårt samhälle har konstiga skönhetsideal är kanske inget nytt och det är väl inte hellre någon nyhet att de flesta kvinnor går långt för att försöka uppfylla dessa krav. Jag vet inte riktigt från vilket perspektiv man ska se detta trama ifrån, kanske från djurens perspektiv eller ifrån de galna skönhetsidealen? Är det inte på tiden att vi säger till varandra att vi fan duger precis som vi är och att vi ska behandla djur med den värdighet de förtjänar, VA FAN!?!

Intresserad av att veta mer angående tupparna? Klicka här för att hitta Kaliberas avslöjande artikel


2 kommentarer:

  1. Här både läst och hört om detta på radion. De är helt sjukt, jag klappade om vår fina tupp där hemma och sa att han inte skulle bry sig om detta ;) Ne men de är helt sjukt. Sedan att man inte kan fälla dem som gör de, eftersom de inte räknas som djurförsök eftersom man inte testar det på djuren (!!) jag blir galen.

    SvaraRadera
  2. Utmattande.... Trottsamt. Guldstjarna till dig och lank pa min blogg. Vad arg jag blir!

    SvaraRadera