Translate

tisdag 4 oktober 2011

HAVREGRYNSGRÖT

När jag inte orkar göra något till vare sig frukost, lunch eller middag brukar jag koka havregrynsgröt. Det är inte bara superlätt att göra utan även billigt. Att koka gröt är lätt, det är bara att kasta havregryn och vatten i en kastrull och koka upp, det är ju vad man har på gröten som är det roliga! 
Mina grötfavoriter är:
rivet äpple, kanel, valnötter och mjölk
russin, linfrö och mjölk
kall gröt med filmjölk

Nu tänkte jag fråga om ni ville dela med av era favoriter på vad man kan ha till gröten. Skriv en liten kommentar för jag behöver verkligen tips!

4 kommentarer:

  1. vad tror du om lite ringlad honung över!? det slog mig just

    SvaraRadera
  2. banan helt klart! med kanel och garna lite russin!

    SvaraRadera
  3. Åh det här var ju toppen, jag har aldrig tyckt om havregrynsgröt för det smakar ju ingenting men nu måste jag prova alla sorterna!

    SvaraRadera