Translate

måndag 18 juli 2011

VECKAN

Eftersom jag lyckts hålla mig borta från bloggen i snart en vecka tänkte jag nu dela med mig av mitt intressanta liv och låta er ta del av min vecka. Jag är ganska så lat av natur och det blir det väldig väldigt kortfattat, enjoy...

Onsdag
Jag var ledig och gick på secondhand-jakt med Matthew och hittade absolut ingenting. Vi körde runt i Matthews lilla vita bil och fikade en massa. På eftermiddagen gick jag till matbutiken och handlade varor för en halv förmögenhet, det var pistaschnötter, ekologisk honung, mandelsmör och annat massa gott. På kvällen när jag lite snabbt via Skype pratade med Världens bästa Claudia nämde hon att den nya Harry Potter snart skulle komma ut. Jag ringde Rich på direkten och vi påbörjade ett Harry Potter-maraton för att liksom förbereda oss.

Torsdag
På torsdagen jobbade jag och dagdrömde hela dagen om den nya Harry Potter filmen och såg framemot att fortsätta Harry Potter-maratonet som var planerad den kvällen.
Väl halvvägs till att slå på filmen ringer det och vi hade visst glömt bort en födelsedag som skulle firas, det blev till att dra ut på middag. Middag blev senare drinkar och jag var i säng alldeles för sent för mitt eget välbefinnande när väckarklockan dagen efter ringde vid sex.

Fredag
Efter jobbet gick jag till affären och ringade upp med dryck upp inför min inflyttningsfest. Jag tänkte att jag skulle prova drinkarna med fötterna högt framför en Harry Potter film. Ungefär då knackar det på dörren och där står två glada typer med varsin kebab i handen och ville komma in för lite sällskap. Lättövertalad som jag är lyckades de övertygat mig ..det skulle tydligen vara en riktigt bra konsert på Oxford faktory, det blev en sen kväll...

Lördag
En väldigt glad Erika vaknar den morgonen och ser framemot kvällens bravader. Först var jag dock tvungen att gå till jobbet för att servera kaffe. Vid tre snåret var jag så trött att jag varken visste ut eller in, jag drog mig hem och tog mig en timmes tupplur. Sen blev det till att fixa fixa fixa, det flyttades möbler, kopplades med sladdar och att gå till affären. Partajet ja... förutom en massa droger, att polisen kom över och att vi sprängde högtalarna var det en ganska så lugn fest.

Söndag
Blir väckt vid elva, huvudet mår sådär. Jag är glad för min lediga dag. Ingen av oss orkar städa och vi går ut för frukost. Frukost leder till film hos en vän tills Nicki ringer och säger att det bjuds på hemgjord pasta, jag tvekade inte en sekond. Vid elva snåret den kvällen kommer jag hem och huset ser ut som ett helvete. Upptäcker att jag inte har några torra lakan eftersom jag slängde dem i tvättmaskinen innan jag drog ut för frukost, sveper in mig i en filt och somnar sött.

Måndag
Väckarklockan ringer vid sex, fan vad jag hatar att gå upp tidigt. Väl på jobbet blir jag dock alltid glad igen, mina kunder är nog de trevligaste i världen och jag glömmer att klockan har 6.45 och att man fan inte ska dricka kaffe så tidigt. Efter jobbet gick jag till affären och köpte lite mer mat, ville kanske inte riktigt gå hem för att möta ett hus som såg ut att ha varit i krig. Slog upp dörren och förväntade mig ett halvt helvete ..men vet ni, ingenting hände. Istället mötes jag av en god doft att såpa och ett skinnande golv, härlig när andra surprisestädar! Snart ska jag laga lite kvällsmat och riga upp för en efterlängtat Harry Potter film ..tredje (fjärde) gången gillt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar