Translate

torsdag 21 juli 2011

VÄDER

Det började så smått att regna på måndagseftermiddagen när jag gick hem efter jobbet och jag tyckte att dropparna och luften (som var så tjock att man nästan kunde ta på den) kändes så behagligt. Det är torsdag idag och det regnar fortfarande. Det som då kändes behagligt känns nu enbart blött. Mina nyinförskaffade gummistövlar har flera gånger om krönts till årets bästa loppisfynd fast de är två nummer för stora och glappar lite lättsamt när jag går. Det har nu ösregnat i fyra dagar och om inte någon slår av kranen snart kommer vi snart att leva under vatten.
(Just när jag skrev det så kom jag att tänka på en bild ur Krakel Spektakel där alla bor under vatten och de verkar ha det så mysigt, har ni sett den?)
Igår var jag så trött på regn och glappiga gummistövlar att jag gav mig ut i mina nya snygga läderskor med vänner för lite sushi. Skorna var allt annat än torra när jag vara hemma igen. De har fortfarande inte torkat och jag fasar för det värsta.. jävlar regn.
Jag hade planer på att gå ut ikväll med men jag känner mig inte sugen på att betala någon taxi (den där shoppingturen i tisdags knäckte min budget totalt) eller att gå runt på ett lyxigt galleriöppnande i ett par knarriga gummistövlar. Det får helt enkelt bli en film i soffan och med en stor kopp te (även om gratis drinkar låter väldigt frestande)

                                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar