Translate

tisdag 12 juli 2011

SOLEN


En av mina absoluta favoritsysslor i världen är att sitta i solen. Det kan vara i fönstret, i parken, på verandan eller något mysigt café ..för mig spelar det ingen roll. Jag kan tänka mig att jag var en katt i mitt förra liv och har ett djupt gammalt inlärt beteende av att solbada ..eller så var jag kanske rentav en mullvad och måste nu kompensera upp min solkonsumtion för att få det hela i balans.
Får man favorisera måste jag säga att det är vår- och höstsolen som är min favorit, när man kan sitta ute i kofta utan att varken vara för varm eller kall. Precis som det är här i Australien nu på vintern, jag hade dubbla koftor i parken idag och kände mig alldeles lagom. Att ligga och pressa på stranden på sommaren är jag dock inget större fann av men får jag däremot sitta i solen men en god kopp te har jag nästan uppnått trans och om jag dessutom sitter där och prata med någon intressant person, ja då är det nirvana.

Idag efter en alldeles för kall frukost i skuggan men en vän gick jag till parken för att söka sol, och mycket riktigt där fanns den. Nu har jag suttit där halva eftermiddagen och läst, solbadat och bara njutit. En lat skön dag helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar