Translate

onsdag 27 juli 2011

BUDGETPLANERING SUGER

I måndags på jobbet (när inga kunder kom in och allt som kunde städas redan var städat) påbörjade jag en budgetplanering. Anledningen till detta är att jag drastiskt måste spara pengar för en flygbiljett från Sydney till Kastrup kostar en hel del (och jag kommer kanske vara mellan jobb ett tag.) Planen är enkel, jag har tjugo dollar (130svenska kronor) att leva för om dagen.
Så här har det gått hitintills...

Måndag.
Käkade både frukost och Lunch på Jobbet. Inser dock att jag har slut med pengar på mobilen, fyller på med den billigaste vilket är $ 29 ..det fick bli havregrynsgröt till kvällsmat. Slutade på minus 9 dollar

Tisdag
Jag och Matthew käkade frukost på Le monde, $16. Jag köpte en te när jag var ute och lämnade cv's $3. Till lunch värmde jag upp den gamla havregrynsgröten jag hade haft dagen innan och till kvällsmat gick jag över och åt hos Rich. Slutade på plus 1 dollar

Onsdag
Åt frukost hos Rich. Tog tåget till Bondi Junction, $4.5. När jag var ute och lämnade cv köpte jag en juice och en kaka, $6. Jag hade Lunch/Middag på Biancas cafe och fick som alltid rabatt, $10. Skulle egentligen ha hämta ut mina stövlar och mina väskor som varit på lagning men det skulle ha gått på $50 så det får vänta några dagar till. Slutade på minus 1 dollar

Skulle så gärna vilja gå ut på en öl ikväll men det betyder mindre pengar till mat...
..vilken tur att jag jobbar resten av veckan så att jag slipper den där gröten åtminstone några måltider. 

1 kommentar: