Translate

torsdag 16 juni 2011

NUTIDA SLEV

När det gäller vårt kök kan man minst säga att vi inte är särskilt väl utrustade. Jag köper hela tiden saker efterhand som jag märker att de saknas. Under dessa tre veckor som jag har bott i mitt nya hus har jag hunnit att införskaffat mig allt från stavmixer till rivjärn. Eftersom jag älskar att laga soppa i dessa mörka och ruggiga tider har det varit lite problematiskt att vi bara äger en matsked. Nu har jag tröttnat på att vi alltid måste äta i omgångar och fyndade idag ett helt dussin av skedar på secondhand. Nu kan vi till och med ha varsin sked när vi gör vårat morgonte och känna av lyxen av gemensamma måltider. 


 

1 kommentar:

  1. tack för kommentaren. Jag är själv nöjd med profilbilden, fast den är lite för tuff för mig. Men hatten på bilden är fin!

    SvaraRadera