Translate

fredag 27 maj 2011

KYLAN TOG MIG

Framemot eftermiddagen så tog kylan mig, jag var så kall att jag bestämde mig för att värma mig en stund under täcket. Flis-filen som jag hade köpt på morgonen hängde på tvätträcket i vintersolen och gjorde ingen nytta alls. Där låg jag i sängen och huttrade och grubblade på världsproblem utav olika slag. Mitt i all melankoli fick jag ett sånt sug att baka en hederlig svensk sockerkaka. Så till affären begav jag mig till och kom hem med fler kassar än det var tänkt. Jag började med att baka en sockerkaka och jag slutade inte förens jag hade gjorde en rödbetssoppa som kunde räcka till en hel arme. Soppan var underbart god och det säger jag inte för att skryta utan för att ni borde laga den, receptet hittar ni här!
Jag rekommenderar alla som är lite småfrusna att börja baka, ugnen värmer gott och blodcirkulationen går på högvarv från att vispa kaksmet för hand. 

 

3 kommentarer:

  1. svar; Visst gör det! Det är Ella, mamman till barnet, som redigerat dem i sin iphone. :)

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt, jag bakade också sockerkaka igår. Det är inte ofta det händer (oftast vill man ju testa ny lite "roligare" recept, men det är klassiskt och gott).
    Rödbetssoppa har jag aldrig testat, kan vara idé att göra sen om odlingarna tar sig.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om bakning, ska sätta igång med lite Panacotta nu tänkte jag. Ha en bra kväll

    SvaraRadera