Translate

onsdag 25 maj 2011

HELGEN SOM VARIT

Det var en perfekt dag för lantäventyr.
Värmen hade återvänt till vårt kära land, solen strålade och vinterjackan fick stanna hemma. Bil fick vi låna utav en vän och sen gav vi oss av.
Vi såg kängurus och en massa härligt gula och orange höstträd. Vi var tvungna till att ta färjan flera gånger eftersom det inte verkade finnas några broar där ute, urmysigt!
När vi hade kört så att vi nästan inte visste vart vi var (åtminstone jag) kom vi till en söt liten pub, en av de äldsta i Australien påstod Rich och jag trodde honom. Puben var bevarad så att den såg ut precis som när den byggdes, med fina knarrande golv och vackra kaminer.
Att köra hem igen kändes lite vedmodigt men jag tröstade mig med att tänka att fler lantäventyr snart kommer att äga rum. 

                                           Det blev inte så många bilder från den dagen 
                                           men jag lyckades i alla fall fånga en på puben.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar