Translate

tisdag 5 april 2011

KLAUSTROFOBIK.. NEJ DÅ

Matthew övertalade mig att prova hans våtdräkt som inte passar honom längre. Efter mycket tjat så går jag tillslut med på det, dum idé! Om du inte någonsin provat en våtdräkt kan jag berätta att det känns ungefär som att ha ett tjockt extra lager hud som spänner konstigt över hela kroppen. Början man dessutom få lite panik och vill ha av skitet fort så har man problem, våtdräkten liksom sitter fast. Jag började kämpa emot den och skrek i min förtvivlad ut alla våra vackra svenska svordomar. När jag äntligen kämpat mig ut ur fängelsedräkten säger Matthew, ”gud så bra att den passade dig, då behöver jag ju inte slänga den.” Aldrig att jag går med på att sätta på mig en våtdräkt igen och ännu mindre våga mig ut i vattnet i den, jag är säker på att den kommer att försöka kväva mig och därefter kommer jag att drunkna, nej tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar