Translate

söndag 17 april 2011

BASKILISKER

Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att blogga mitt i all feber. Vet inte vad som hände igår eftermiddag men efter jobbet var jag helt plötsligt sjuk. Men gårdagen hade jag planerat att jag skulle hitta på med roligheter så halsnoten fick helt enkelt vänta. Det var middag ute med en tjej jag träffat på caféet och några vänner till henne. En av hennes vänner var från Korea och han tog och till ett ställe där maten smakade som om den kom från en annan värld, magnifik!

Coolt eller hur, lagar sin egen mat liksom!

 
Matthew och Sam var ute på en krog precis i närheten så när de andra drog hem gick jag till puben. Där kände jag att nu jag är körd, nu är jag sjuk. Halsen liksom gav vika.
Det var svårt att sova den natten, det kändes som en endaste lång pina, ungefär som någon skurit av min hals halvvägs fast inifrån. Jag begav mig hur som helst till jobbet på morgonen i tron om att det kommer att bli bättre. En timme in i arbetssysslorna kände jag bara hur febern sakta höjde kroppstemperaturen och där tog det stopp, jag bad om att få gå hem. Så dagen idag har verkligen varit seg, tittat på film och druckit te.
Ikväll har vi egentligen pokerkväll på jobbet och jag hade verkligen sett framemot lite kortspel och vin. Förra pokerkvällen kom jag faktiskt tvåa så ikväll hade varit en utmärkt tillfälle för revansch!
Ikväll blir det istället mer film och definitivt inget vin utan mer te. Jag vill bli frisk nu för imorgon hade jag och Matthew tänkt gå på påskmarknad. Åt helskotta med alla basilisker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar