Translate

torsdag 10 februari 2011

LANTLUFT

Nu är vi tillbaka, eller rättare sagt vi kom hem igår eftermiddag med jag var helt enkelt för trött för att blogga då. Efter tre riktigt trevliga dagar i Cowra är vi nu tillbaka till arbete och storstadsliv. Där ute i lantluften har vi hunnit med en hel del. Matthews föräldrar har ett stort hus med en rejäl trädgård så det fanns alltid något att hitta på med. Första dagen hjälpte vi till med att valla deras 62får, eller rättare sagt tittade på när Sue, Matthews mamma, och deras tre hundar, Blossom, Otto och Dolly vallade fåren. När vi samlat ihop fåren fick de gå igenom något som ser ut som en smal korridor gjort av stängsel. På var sin sida om ”staketet” tittade vi på fåren för att se så att de inte hade fått ohyra, det man letar efter ser lite ut som en brun gegga. Det låter kanske något äckligt men det blir så efter att flugor har lagt sina ägg i pälsen. När dessa ägg kläckts blir de en massa maskar som helt enkelt äter fåret utifrån, en plågsam död jag inte ens skulle önska min värsta fiende.
Vi var även och tittade på när en av grannarna klippte sina getter. De såg så spinkiga och hjälplösa ut när all päls var borta.
Något Matthew tyckte var extra roligt var Sues fyrhjulig och deras fina pool, vi gav oss ut på små äventyr på åkrarna och efteråt blev det alltid bad. Det jag tyckte var allra bäst med hela lantupplevelsen var nog ändå när vi såg kängurus, kan ni tänka er, riktiga vilda kängurus, helt fantastiskt!
På vägen hem tog vi en extra tripp ut till The Blue Mountains, det kallas så eftersom där växer mycket eukaluptos och det sägs ge en ånga som är blå som lägger sig ovanför bergen. Mitt bland alla träd finns det tre berg som kallas The Three Sisters, de ser lite ut som tre torn mitt i all skog. Där var en hel del turister där så jag och Matthew gav oss av relativt snabbt av så att vi skulle kunna komma hem lite snabbare. Borta bra med hemma bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar