Translate

fredag 25 januari 2013

Historier över regnsmatter

Vi bestämde oss för att ta sovmorgon och därefter en långfrukost på vår indiska favoritresturang och börja dagen med att bara vara. Lycklig var jag när regnet började värka ner att jag satt och drack en god kopp chai-te och inte var ute och på långpromenad.

Omotiverade på regnäventyr gick vi istället tillbaka till vandrarhemmet. Jag började tittade på skolor för eventuella höststudier men det slutade med att jag mest satt och läste bloggar. Amerikanen satt och pratade med några andra som också bodde på vandrarhemmet och jag gick snart över och gjorde dem sällskap. En av personerna, Kevin, berättade att han precis avslutat skriva sin bok, en bok om hans reser. Han har inte bara rest utan liftat runt världen sju gånger och sammanlagt besökt 124länder och dessutom gjort det på en minimal budget, sånt imponerar mig!
Eftermiddagen blev allt för snabbt kväll i alla dessa historier och tillbaka gick vi nu alla tre för att avnjuta ytterligare ett indiskt vrakmål mat.


Kevins är snubben där till höger. Hans bok är ännu inte uppe i tryck men däremot har han en hemsida man kan gå in och kicka på. Några få historier finns det att sätta tänderna i och ett tillhörande fotoalbum med imponerande bilder. Hitta dit genom att klicka här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar