Translate

onsdag 19 september 2012

SOM EN BOLL

Jag kröp ihop till en boll på golvet. Det var min enda idé till hur jag skulle kunna fotografera hela mig själv med en ypperst liten mobilkamera. För hela jag skulle ju med, på bloggen ser man mest min nakna vita rumpa och jag tyckte det var dags att se ..vad ska jag kalla det, någon annan del av mig mer påklädd liksom.
Uppfatta mig inte fel jag älskar rumpbilden, ett självporträtt jag tagit själv, men i hösttider här i Sverige behövs fler bilder på och iförd raggsockar.


Hemma hos Mamma och Pappa har jag struttat runt ganska länge tycker jag, tror det är tre veckor nu! Jag har kommit tillbaka i lugnet, varvat ner här i raggsockarna. Visst tog det ett tag innan jag hittade tillbaka till rytmen som passade lantlivet men nu när jag är där känns det fantastiskt! Jag har sysslar med små projekt som att sy och laga mat. Och jag har faktiskt lämnat huset också, mest för att fika eller dricka vin med vänner, få något vaccin på sjukhuset eller göra skogspromenader.
Nej mig lider det ingen nöd på, men tre veckor till skulle eventuellt göra mig lite för avslappnad, troligtvis galen, så det är kanske rentav tur att jag har en flygbiljett bokad ut ur landet om drygt en och en halv vecka.


1 kommentar:

  1. Strutta runt i raggsockor är väldigt skönt så här års :) Vad spännande med din resa!

    SvaraRadera