Translate

torsdag 5 januari 2012

ORDBAJS

Här kommer en liten uppdatering om livet i Sydney, det fina det fula, lite ordbajs helt enkelt.

Just nu bor jag och mina saker hemma hos Matthew. Hela förmiddagen har jag packat allt i en resväska med saker som jag nog inte behöver just nu och så en liten låda för de närmaste dagarna. Jag hatar att jag har så mycket saker (trots rånad väska), än en gång fick jag ihop två påsar med kläder jag ska lämna på loppis.
Jag har köpstopp de lux nu, får endast köpa sovsäck, ryggsäck, regnjacka, ett par vandringsskor och ett par sandaler, basta.

Egentligen har jag knappt varit hemma hos Matthew, jag har istället druckit vin på någons trappa, sett live-band och kramats med vänner, fikat och sovit har jag gjort hos Joel. Anledningen till att jag faktiskt flyttar ut beror på detta, Matthew känner sig utnyttjad och jag förstår vad han menar, nu våldgästar jag istället min kära vän Tim och hoppas på att vi ska komma överens bättre.

Snart måste jag påbörja att planera min resa till Nya Zeeland, jag måste dit vare sig jag vill det eller ej, måste lämna Australien eftersom mitt visum går ut och sen kan jag komma tillbaka på ett turistvisum igen.
Jag fick precis ett telefonsamtal från en vän som eventuellt också ska dit, det kan hända att han kommer att vara där samtidigt, tänka sig så spännande. Hans bodde i Nya Zeeland innan han bestämde sig för att resa runt i Australien, en professionell liftare skulle man kunna kan man kalla honom. Tankarna går om jag kanske ska ge bort alla saker och köpa mig en väska och leva luffare jag med eller om jag behåller alla de där snygga högklackade skorna trots allt.

I morgon ska jag ta tag i det där, nu vill jag bara ut i friska luften innan jag blir riktigt galen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar