Translate

måndag 14 november 2011

SVENSKAR OCH FRISÖRSTYLING

Idag på jobbet fick jag sms av två bekanta som precis flyttat till Sydney från Malmö. Innan jag ens han svara på deras sms kom hårfrisören, vår vägg-i-vägg granne, in och frågade om jag inte snälla kunde vara hårmodell eftersom alla hans hade ställt in och de hade panik. "Produkterna uppfyller dina hippikrav jag lovar, ingen silikon, paraben eller SLS" försäkrade frisören. Jo visst kan jag det, efter jag slutat jobbet, och jag kanske känner två till som är sugna på att ställa upp. Sagt och gjort jag frågade mina svenska vänner, Sera och Amanda, och de var pepp på lite stiling och gratis produkter.


Den kvällen blev aldrig sval, jag var ute på en drink med några vänner och när jag lämnade huset vid sex-tiden var det fortfarande runt 30grader, alldeles sjukt!

Nu är jag på väg mot sängen, jag lämnade puben tidigare än de andra för att kunna gå och lägga mig i tid. Sanningen är att jag är rädd för att jag ska bli sjuk igen och tänker på allt som kan trigga en förkylning ...eller ja, nästan i alla fall, alkohol och socker tycker jag inte räknas. God natt på er gott folk!

                                                I frisörstolen, drottninghår ala Erika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar