Translate

lördag 5 november 2011

KOKA TE

Just nu luktar det stark tantparfym i hela mitt hus. Anledningen till detta är att jag kokar te...men inte vilket te som helst, det är kinesiskt örtte på recept.
Kinesiska doktor Anna Que blandade ihop ett tjugotal örter till mig efter att ha ”känt min energi” och frågat ut mig om mina olika förkylningssymtomer. Efter att ha gett mig en beskrivning på hur det hela skulle kokas ihop läxade hon upp mig över mina "nakna" axlar. Tydligen är axlarna en känslig punkt som måste täckas väl, hon pratade om kalla vindar som går in i kroppen genom de öppna kanalerna, fråga mig inte men det lätt viktigt! Hon varnade för att teet skulle smaka väldigt illa och rekommenderade att hålla för näsan när jag dricker det och äta sötsaker efter, vilken doktor va!
Nu är det bara till att hoppas på att mina njurar inte kollapsar eller att jag blir förgiftad, spännande va?

Anledningen till detta upptåg? ..ja på något sätt måste jag ju driva ur den där förkylningen.

I 45min ska det kokas under lock, det fick inte kokas i metallkastruller 
så det fick bli min kära tekanna, hoppas att den inte spricker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar